Pefkochori

25.8.2006 Deň 1.

Začína sa prvý deň našej peknej dovolenky po vybalení sme sa už o 10:00 tunajšieho času vybrali s nadšením na pláž . Asi po 500 metroch úzkymi uličkami pomedzi domčeky sme sa konečne dostali k vytúženému moru nazývané Toronský záliv .Voda a pláž na prvý pohľad veľmi čistá, už len si nájsť miesto. Ľudí, hlava na hlave, ale veď niet sa čo čudovať uprostred sezóny a na takej úzkej pláži. Len som hodil veci na piesok a už som sa strácal pod hladinou. Lenka rozložila deky a pomaly s neistotou vybrala za mnou. Len čo som sa osviežil tak som si zobral potápacie okuliare, trubku a plutvy a na krátku dobu som sa zmenil na žraloka pobrežia. Voda číra, slnečné lúče prenikali hlboko pod hladinu a bolo vidieť krásne až na dno posiate žltým pieskom a kde tu nejaká mušľa na ktorej si zgustla okolo plávajúca rybka. Aj keď som už bol 300m od pobrežia, spád bol mierny tak hĺbku odhadujem na nejakých 5 m. Lenka ta sa zasa grilovala na výdatnom slnku. Ako si som pod hladinou zabudol na uvítacie posedenie v neďalekej Taverne a mokrý ako žaba som sa asi po polhodinovom meškaní dočvachtal do Taverny, tam sme si už všetci spoločne vypočuli podrobnejšie informácie o letovisku a zvykoch tunajších obyvateľov. Vypili sme nealkoholicky napoj, ten kto chcel objednal sa na výlet. My sme si zistili ako je to hneď s požičaním skútrov a kde sa dá na nich zájsť . Delegátke som mal čo povedať, ako by sme radi prešli na skútri okolo ostrova. Celá vyplašená nás začala prehovárať, že to je nebezpečné (myslím si: pre mnohých môže, ale nemusí byť). Len treba byť ohľaduplný a dávať si pozor. Celkovo nemala ani po len potuchy ako to na polostrove beží ,ako sme neskôr zistili. Vrátili sme sa po posedení späť na pláž a pokračovali do 17h , ja zvedčša pod hladinou, a Lenka tá sa zasa grilovala na výdatnom slnku. Už keď slnečné lúče neboli také ostré vybrali sme sa po pobreží k mólu, kde kotvili malé výletné lode. Tak sme si prvý deň užili na Pefko a až do večera sme trávili prechádzkami a objavovaním rôznych Taverien a obchodov z potrebami a suvenírmi.

26.08.2006 Deň 2.

Nasledujúci deň sme trávili v letovisku v Pefkohori nič výnimočne, oddychovali sme na pláži, bolo naozaj veľmi príjemné a pekné slnečné počasie. Predpoludním som si dohodol s delegátkou skútra na nasledujúci deň, a to bola prvá chyba čo som urobil. (Odporúčam zohnať skútra na vlastnú päsť.)